SEO - copy

SEO-copy, content writer, skribent… benämningarna är många men fyller samma behov – producera texter som får er sajt att ranka på GoogleVi hjälper till att skapa innehåll när tiden, inspirationen eller kunskapen inte finns där.

 

Hör av dig

Texter som både användare och Google gillar

Våra konsulter har mångårig erfarenhet av att skriva texter som både användare och sökmotorer gillar. Några av oss har en bakgrund inom journalistik, andra har drivit egna sajter men det vi har gemensamt är att vi vet vad som krävs för att skapa riktigt bra innehåll.

Detta får du när du anlitar oss:

  1. Välskrivet innehåll
  2. Tonalitet efter er varumärkesröst
  3. Mindre fluff och mer fokus på vad som rankar

Det går bra att anlita oss både för engångsbeställningar och löpande textproduktion – upplägget anpassas efter hur ert behov ser ut!

Olika typer av texter

Redaktionell text

Vi kan hjälpa er att skriva längre texter med tydlig struktur som kräver research och bearbetning. Det kan handla om en artikel eller en guide som går på djupet inom ett ämne.

Produktbeskrivning

Texter om era produkter fyller inte bara en funktion för sökmotorerna utan hjälper också till att konvertera era besökare till kunder. Om du driver en e-handel är produkttexter a och o.

Blogginlägg

Har du en företagsblogg som inte får tillräckligt med kärlek? Att blogga ger många fördelar ur en SEO-synpunkt. Med en blogg är det möjligt att synas på long tails och är ett bra sätt att bygga varumärke. 

Landningssida

En lyckad landningssida kräver tydlig call to action och grym copy. Vi kan uppdatera era befintliga sidor eller skriva helt nytt material om vi bedömer att det krävs för att synas bredare.

Vill du ha hjälp med något som inte nämns här ovan? Kontakta oss så ser vi till att din idé blir verklighet!

 

 

 

Varför är content så viktigt för SEO?

Det gamla hederliga uttrycket content is king stämmer fortfarande när det kommer till sökmotoroptimering. När Google bedömer en sajt görs det i första hand baserat på innehållet och hur väl det motsvarar sökintentionen.

En typisk ”SEO-text” var förut anpassad för sökmotorerna och väldigt generisk – det vill säga inte så rolig för mänskliga ögon att läsa. Vi ser att gränsen håller på att suddas ut alltmer och det som funkar för användaren går också hem hos sökmotorerna. Exakta matchningar av nyckelord blir mindre viktigt då Googles algoritmer utvecklas och kan förstå en webbsidas innehåll ändå.

Har du en sajt som uppdateras ofta (hallå företagsblogg!) och mycket relevant information som lockar till läsning gör det att besökaren stannar längre på din sajt vilket också är positivt för din ranking.

Vill du jobba extra som skribent?

Skicka in en spontanansökan till oss på hej@searchintent.se. Bifoga en presentation om dig, kontaktuppgifter, eventuell nisch och exempel på texter du skrivit. Vi hör av oss om ett passande uppdrag dyker upp!