Certifierad SEM-byrå

Sökannonsering med Google Ads är det snabbaste sättet att komma igång med försäljning via Google. Våra erfarna specialister vet vad som krävs för att få ut så mycket som möjligt ur varje investerad annonskrona.

Hör av dig

Vi gör jobbet

En gemensam nämnare hos SearchIntents certifierade konsulter är att vi älskar operativt arbete. Våra konsulter har gång på gång bevisat sin förmåga att förbättra resultatet hos våra kunder.

Det kan vara genom att bygga storskaliga Google Ads-konton, öka ROI, säkerställa spårning, ta fram nya landningssidor, förfina processer eller automatisera delar av arbetet.

Behöver ni en SEM-konsult?

Oavsett storlek kan våra specialister lösa er organisations behov av SEM-konsulter.

Det kan innebära att snabbt komma igång med sökmotorannonsering, tillfälligt stärka upp vid arbetstoppar eller ledigheter, förfina processer, kravställa nuvarande arbete, stötta i rekrytering eller med budgetering.

När vi förstått er utmaning kan vi komplettera er verksamhet med rätt resurs.

Vad är skillnaden på SEO och SEM?

Google Ads är synonymt med sökmotorannonsering (SEM) och ger till skillnad från sökmotoroptimering (SEO) resultat direkt. Kanalerna kompletterar varandra och våra specialister jobbar ofta i team för att nyttja synergierna. En vanlig metod är att dra ner på annonseringen i takt med att en sajt börjar ranka organiskt, eftersom det då inte finns någon anledning att betala onödigt mycket för trafik som kommer gratis.

Vad är Google Ads?

Google Ads (tidigare Adwords) är ett annonseringsverktyg utvecklat av Google. Med verktyget kan man annonsera på sökningar personer gör via Google. Om du till exempel säljer bildäck genom en hemsida kanske du vill att alla som gör en Googlesökning på ”bildäck online” ska komma till just din hemsida. Genom Google Ads kan du ställa in att en annons ska visas varje gång någon söker på ”bildäck online”. Klickar sedan sökaren på din annons så hamnar personen på din hemsida.

Hur fungerar Google Ads?

Google Ads fungerar som en annonsauktion i realtid. Det finns nämligen begränsat med annonsplatser i sökresultatet. Om det är flera företag som väljer att annonsera på samma ord kommer inte alla att synas. När du annonserar på ett sökord så väljer du hur mycket du är beredd att betala för ett klick. Den aktör som ställt in högst bud vinner auktionen och blir belönad med den bästa annonsplatsen i sökresultatet.

Det finns en mängd andra faktorer som styr vilka annonser som visas. Hör av dig så berättar vi mer i detalj hur annonsplattformen Google Ads fungerar.


Hör av dig