Displayannonsering
På den här sidan får du veta vad displayannonsering är. Vi går även igenom hur du köper annonsutrymmet genom den vanligaste plattformen.
På den här sidan får du veta vad displayannonsering är. Vi går även igenom hur du köper annonsutrymmet genom den vanligaste plattformen.
Displayannonsering är en typ av annonsering som med hjälp av bilder eller annat grafiskt material marknadsför ditt företag på diverse plattformar online. Låter det krångligt? Nedan kan du se ett exempel hur displayannonser placeras på sajten Breakit. Annonserna är inringade med en röd ruta.
De flesta sajter är anslutna till olika displaynätverk. Ett av de största och vanligaste nätverken är Googles displaynätverk. Sajtägare som ansluter sig markerar upp var på sajten de skulle vilja sälja annonsytor till annonsörer. Annonsörer kan sedan buda på dessa ytor genom till exempel Google Ads. Just Googles displaynätverk är ett av de största. Över 35 miljoner hemsidor och appar är anslutna.
Det lättaste sättet att komma igång snabbt är att använda sig av Google Ads. Som annonsör väljer du vilken målgrupp du vill synas framför och vilka sajter du vill synas på. Därefter laddar du upp ditt annonsmaterial och bestämmer en budget.