Blogg
SearchIntents blogg om digital marknadsföring med inlägg från våra specialister inom SEO, SEM och SMM. Här får du konkreta tips och råd för att bli en bättre marknadsförare.
Digital ordlista
Ett digitalt lexikon med centrala begrepp inom digital marknadsföring. Lär dig vad en canonical-tagg är, vad KPI och Quality Score betyder eller vad E-A-T innebär inom SEO.
Nybörjarguide i SEO
Vår nybörjarguide med allt du behöver veta för att komma igång med SEO. Guiden består av fem kapitel som behandlar olika ämnen och områden inom sökmotoroptimering.
Få intressanta nyheter och artiklar direkt till din inkorg
Populära inlägg och artiklar
SMM, är det ett nytt buzzword som alla mediehus börjat slänga sig med för att du som kund ska bli förvirrad? I den här guiden förklarar vi allt du vill veta om SMM och tipsar om hur du kommer igång.
Vad är en URL? Vad står förkortningen för? Hur utformar man en URL som är bra för både användare och SEO. Hur ska man tänka kring URL-strukturen på en sajt? Det får du svar på i den här artikeln!
Vad betyder KPI inom digital marknadsföring? I den här artikeln presenterar vi en sammanfattande förklaring av begreppet KPI, dess koppling till digital marknadsföring och hur du väljer rätt nyckeltal att mäta.
Conversion rate, översatt till konverteringsgrad på svenska, är ett mätetal som talar om hur många procent av alla besökare som uppfyller en önskad åtgärd på en webbplats. Läs artikeln för att lära dig mer!
Vad är en sökordsanalys och varför är den så viktig i SEO-arbetet? Här får du en steg-för-steg guide till hur du går tillväga för att göra en egen analys och hittar rätt sökord att sikta in sig på för din verksamhet.
Vad är Google Looker Studio egentligen? Och vad hände med Google Data Studio? Läs vår artikel för att få reda på hur du kan använda verktyget när du jobbar med digital marknadsföring.