PPC-specialist med teknisk kompetens

Vi söker en PPC-specialist med erfarenhet av att arbeta med SEM, Meta, TikTok och programmatiska köp. Du behöver känna dig trygg med att sätta upp spårning i Google Tag Manager, GA4, och Looker. Fördelaktigt om du har kunskap av Cookiebot, Funnel, Adobe Analytics och DataFeedWatch.

Vilka är vi?

PPC-teamet består i dagsläget av fyra personer. Övriga team på byrån innefattar SEO, Sociala Medier och Creative, som du ofta samarbetar med utifrån kundens behov.

Hela SearchIntent är en fullservicebyrå inom performance marketing. Byrån startades 2018 av tre specialister och har vuxit helt av egen kraft. 2022 blev byrån utnämnda till Gasellföretag. Vi tror på att bygga en stark kultur, som betonar möjligheterna att utvecklas professionellt på sin arbetsplats. Lärandekulturen är central, och vi är helt enkelt ett gäng individer som älskar digital marknadsföring och att få jobba tillsammans. Utöver konkurrenskraftig lön erbjuder vi:

  • Sex veckors semester
  • Attraktivt bonusprogram
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • Sjukvårdsförsäkring
  • En bra tjänstepension
  • Stort och härligt kontor med sjöutsikt i sekelskifteshus längs Norr Mälarstrand
  • Konferens utomlands varje år

Utöver konkurrenskraftig lön erbjuder vi:

  • Sex veckors semester
  • Attraktivt bonusprogram
  • Generöst friskvårdsbidrag
  • Sjukvårdsförsäkring
  • En bra tjänstepension
  • Stort och härligt kontor med sjöutsikt i sekelskifteshus längs Norr Mälarstrand
  • Konferens utomlands varje år

I rollen som “PPC-specialist med med teknisk kompetens” kan du:

  • Hantera annonsverktyg inom SEM, Meta, TikTok och programmatic.
  • Skapa, bevaka och optimera annonskampanjer.
  • A/B-testning av annonser, budstrategier och landningssidor för att maximera kampanjens effektivitet.
  • Implementera mätning med Google Tag Manager, Google Analytics 4 och Adobe Analytics.
  • Implementera cookielösningar, främst via CookieBot. 
  • Projektleda och lösa tekniska problem som kan uppstå i samband med annonsering, spårning, datalager, dynamiska event och dataflöden.
  • Analysera kampanjdata och ta fram insikter som paketeras och presenteras för kund.
  • Kravställa och analysera kreativ.
  • Förmåga att hantera flera projekt och prioritera arbetsbelastning effektivt.
  • Kommunicera regelbundet med kunder via telefon, Slack, E-post eller Google Meet.

Låter det intressant? Då tycker vi att du ska höra av dig till johan@searchintent.se