Inga generalister. Bara en absurt bra SEO-byrå.

SearchIntent är SEO-byrån med siktet inställt på en enda sak. Att du ska sälja mer genom att synas överst i sökresultaten. Specialister med förmågan att på djupet förstå affären är den största styrkan i vårt erbjudande. Så har det varit sedan byrån grundades 2018. 

 hej@searchintent.se

Gratis analys

Bara specialister

Ingen bindningstid

Din tillväxt = vårt mål

Så hjälper vår SEO‑byrå dig att öka synligheten

On-boarding av nya kunder är allt annat än automatiserad. Glöm allt vad AI-assistenter och chatbotar heter, hos oss pratar du direkt med en specialist som brinner för både kanal och affär.

1

Du träffar våra specialister på kontoret på Norr Mälarstrand 12 i Stockholm eller digitalt. Vi intervjuar dig om dina utmaningar med SEO och du får gärna ställa minst lika många frågor till oss.

2

Utifrån informationen du lämnat gräver vi under huven på din sajt. Vilka möjligheter har sajten att ranka i sitt segment, hur ser konkurrensen ut, vilka mål är realistiska och vad krävs för att nå dit?

3

Du får ett förslag som vi följer upp tillsammans. Om du bestämmer dig för att köra så aktiveras byråns resurser. Resan mot toppen tar sin början!

Vår syn på vad en SEO-byrå ska vara

Sökmotoroptimering är en sedan länge etablerad och effektiv marknadsföringsmetod, ofta en pelare när det kommer till att driva den digitala försäljningen och skapa varumärkeskännedom över tid. Historiskt sett har SEO-konsulterna suttit på våra höga expertishästar och lite på avstånd talat om för kunderna hur de ska göra SEO. Som om en snickare du anlitat skulle stå bredvid och kommentera medan du hamrade och sågade. SearchIntent grundades utifrån synsättet att bäst resultat skapas när specialisten får ta ansvar för hela jobbet. Gärna tillsammans med kunds resurser, men aldrig för fina för att själva vara inne och pilla i WordPress. Enbart rekommendationer tillhör dåtiden.

Vad andra säger

“Mycket nöjd! Samarbetet är tydligt och strukturerat och utvecklingen har varit strålande”

“Oerhört nöjd med samarbetet!
Strukturerat arbetsätt med tydliga dokument för progress och uppföljning”

Tycker det fungerar väldigt bra. Allt är väldigt tydligt, lättnavigerat och tycker att ni arbetar på ett strukturerat sätt.

Tycker det är supersmidigt att jobba med er, ni är lyhörda, vettiga, kunniga och enkla att ha och göra med.

All digital tillväxt under ett tak

SearchIntent är mycket mer än bara en SEO-byrå. Här samsas alla expertiser under ett och samma tak. Tillsammans bildar de en komplett tillväxtbyrå som fungerar som din externa marknadsavdelning. 

Design

Design för dina annonser eller en helt ny visuell identitet som resonerar med målgruppen.

 

Oavsett vilken kompetens du behöver så finns vi här och stöttar.

SEM

Drömmer du om att skapa en pengamaskin? SEM är raketbränslet som accelererar din digitala försäljning. När det gäller snabb konvertering av nya kunder kan ingen annan plattform mäta sig.

SEM-byrå

SoMe

SoMe utgör en integrerad del av varje framgångsrik marknadsstrategi, med sin främsta styrka i förmågan att skapa meningsfulla relationer och samtidigt öka försäljningen på andra plattformar.

SEO-byrå i Stockholm

SearchIntent grundades som en SEO-byrå 2018 i Stockholm. Vår resa startade på Vasagatan och idag ligger kontoret i en vacker sekelskiftesfastighet längs Norr Mälarstrand med utsikt över Riddarfjärden. Även om kontoret finns i centrala Stockholm så har vi kunder runtom i landet och internationellt.

SEO eller sökmotoroptimering?

Sökmotoroptimering och SEO är samma sak fast på olika språk. SEO är en förkortning av engelskans “search engine optimization”. I Sverige säger vi oftast bara SEO.

Vad gör en SEO-byrå?

En riktig SEO-byrå jobbar med alla delar som krävs för att uppnå resultat. Förenklat kan man säga att SEO-arbetet består av tre pelare, där det inte på förhand går att säga vilken som är viktigast. Om en av pelarna brister, så kan det stjälpa en sajt i sökresultaten. Sammanfattningsvis består SEO av följande arbetsmoment:

 

Sökordsanalys

Sökordsanalysen, eller sökbeteendeanalysen som vi kallar den, börjar med att identifiera vilka ord och fraser (nyckelord) din målgrupp använder när de söker efter information relaterad till ditt företag, produkter eller tjänster.

 

Optimering av webbplatsens innehåll

Kallas också för On Page-SEO. Innehållet på din webbplats måste vara relevant och användbart för dina besökare samtidigt som det innehåller de identifierade nyckelorden på strategiska platser såsom rubriker, meta-beskrivningar, och i själva texten.

 

Teknisk SEO

Detta innebär att optimera tekniska aspekter av din webbplats, såsom laddningstider, mobilanpassning, URL-struktur, webbplatsarkitektur och användning av HTTPS.

 

Länkbyggande

Kallas även för Off Page-SEO. Att få länkar från andra högkvalitativa webbplatser är viktigt för att visa sökmotorerna att din webbplats är trovärdig och en auktoritet inom sin bransch. Det handlar inte bara om antalet länkar utan också om kvaliteten på länkarna och deras relevans för ditt innehåll.

 

Användarupplevelse

Sökmotorer värderar också användarupplevelsen på din webbplats. Det innebär att din webbplats måste vara lätt att navigera, ha en bra struktur, snabba laddningstider och erbjuda värdefullt innehåll.

 

Analys och optimering

SEO är en kontinuerlig process. Det är viktigt att regelbundet övervaka prestanda och använda analysverktyg för att identifiera områden där förbättringar kan göras. Genom att analysera data och testa olika strategier kan du finjustera din SEO-strategi för att uppnå bättre resultat över tid.

Har din sajt potential för SEO?

Vi går igenom din sajt helt gratis med löftet att återkomma med ett ärligt svar på frågan vilken potential din sajt har att ranka på Google och driva försäljning via sökmotoroptimering. Gillar du vad vi kommit fram till så bokar vi gärna ett möte och berättar mer om vad vi upptäckt. Du förbinder dig inte till något.